Sisällöntuotanto

Yhtenäinen ilme ja imagoa tukeva tarina esittelevät yrityksesi palvelut miellyttävällä, asiakaslähtöisellä otteella. Sisällöntuotantoon kuuluu yrityksen tarinaa tukevan digitaalisen sisällön tuottaminen.

Verkkosivu- ja ohjelmistoprojekteissa käyttökokemukseen vaikuttaa se, miten yritystä ja palveluita esitellään. Usein sisällöntuotannon yhteydessä puhutaankin tarinasta, jolla tarkoitetaan yrityksen äänensävyn ja imagon mukaista kerrontaa digitaalisessa muodossa. Hyvä, yhtenäinen ja informatiivinen sisältö vastaa käyttäjien kysymyksiin ja palvelee asiakastasi missä ja milloin vain.

Miksi yrityksesi kannattaa panostaa sisällöntuotantoon?

Oikeanlainen sisältö vaikuttaa siihen, millaisen mielikuvan asiakkaat saavat yrityksestäsi. Asiantuntevan sisällöntuotannon lopputuloksena on, että verkkosivusto tai muu digitaalinen palvelu muodostaa selkeän ja miellyttävän kuvauksen yrityksestä ja palveluista.

Sisällöntuotanto on oleellinen osa verkkosivuprojektia tai soveltuvin osin myös ohjelmistoprojektia tai mobiilikehitystä. Sisältöä voidaan tehdä sekä uusille, että jo olemassa oleville palveluille yhdessä sovittujen käytäntöjen mukaan. Sisällöntuotanto voi pitää sisällään haastatteluja, palvelukuvauksia tai tekstin luettavuuden kohentamista.

Sisällöntuotanto-palvelumme avulla voit keskittyä projektissa oman työsi kannalta olennaisimpiin aiheisiin ja substanssiosaamiseen, ja jättää tarinasi kirjoittamisen meille. Ymmärrämme hyvin, että asiakkaamme omat resurssit eivät aina riitä laajamittaiseen sisällöntuotantoon, vaikka verkkopalveluiden uudistus tai ohjelmistoprojekti olisi muilta osin ajankohtainen.

Tavallisesti sisällöntuotanto-palveluumme kuuluu yrityksen tarpeisiin tuotettujen verkkosivutekstien kirjoittaminen. Tekstimuotoista tarinaa taas voidaan täydentää kuvilla ja muilla visuaalisilla elementeillä.

Hurjan sisällöntuotanto-palvelun esimerkkejä:

  • valmiiden tekstimuotoisten sisältöjen auditointi, editointi ja muokkaus
  • uuden tekstisisällön kirjoittaminen (sis. aineiston keruu sovitulla tavalla)
  • pienimuotoinen visuaalisten aineistojen tuottaminen
  • sosiaalisen median sisällöntuotanto ja konsultointi

Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto

Aidolla ja informatiivisella, yrityksesi ilmeen ja äänen mukaisella sisällöllä kerrot asiakkaallesi juuri oikeanlaisen tarinan. Hakukoneoptimoinnin tehtävänä on tuoda tarinasi asiakkaiden luo ja varmistaa, että palvelusi löytyvät verkosta.

Hakukoneoptimointi ja sisällöntuotanto ovat toisiaan vahvistava parivaljakko. Molemmissa asiakkaan tarpeet ovat etusijalla. Hakukoneoptimoitu sisältö ei siis tarkoita sitä, että tarinaasi kerrotaan ainoastaan hakukoneiden tarpeisiin.

Sisällöntuotannon hinta

Sisällöntuotannon hinta muodostuu toivotun palvelun laajuuden mukaan. Esimerkiksi kokonaan uusien sisältöjen tuottamiseen tarvitaan enemmän resursseja kuin lähes valmiiden, pientä hienosäätöä kaipaavien palveluiden viimeistelyyn. Kunkin sisällöntuotanto-palvelun sisällöstä sovitaan aina asiakkaan kanssa tapauskohtaisesti.

Sisällöntuotanto sopii erityisen hyvin verkkosivuprojektien lisäpalveluksi. Yhdessä hakukoneoptimoinnin kanssa sisällöntuotanto auttaa asiakkaita saavuttamaan uuden tai uudistetun verkkosivustosi.

Ota yhteyttä, niin käydään yhdessä tarpeesi läpi!